Retur , bytte og angrerett

Retur og bytte av vare

Dersom du skulle ønske å bytte plagget du har kjøpt til en annen størrelse må du benytte deg av angreretten og returnere varen i den standen den ble levert. Du vil være nødt til å betale returfrakten selv og når varen er returnert til oss vil vi refundere hele kjøpesummen. Pengene vil være tilbake på konto i løpet av 1-3 virkedager fra vi mottar pakken avhengig av banken (kan ta noe lenger tid for banker utenfor Norge).

Blir pakken returnert til oss grunnet at den ikke er hentet hos postkontoret, feil adresse eller at man har nektet å ta i mot pakken, vil kun kjøpesummen for produktene (ikke frakten) refunderes når pakken er returnert til oss. Det kan ta mellom 3-4 uker til vi mottar pakken i retur fra da pakken ble sendt fra oss.

Skulle du oppleve mangler ved ett eller flere produktet du har mottatt fra oss har du krav på å få erstattet varen du har mottatt og Fanwear vil dekke returfrakten og frakten for ny sending. Eksempler på skader kan være flekker, rifter, sømmer som løsner, skader/feil på trykk, fuktskader eller mottatt feil vare eller feil størrelse. Ta kontakt med oss på support@fanwear.no for å få tilsendt en returlapp fra oss på mail. Det vi trenger at dere skriver er hva som er problemet og et bilde av skaden, om det er mulig. Ny vare vil sendes først når varen er mottatt hos oss.

 

Hvordan benytte deg av angreretten

Angreretten gir deg rett til å gå fra avtalen uten at du må oppgi noen grunn for dette. Det eneste du må gjøre er å overholde fristen på 14 dager fra du mottar varen. Du får tilsendt et eget angrerettsskjema automatisk per epost når du bestiller som du kan bruke, men dette er ikke påkrevd å bruke. Du finner også angrerettsskjemaet ved å trykke her

Du er selv ansvarlig for at varen returneres trygt til oss. Dersom du ikke har spart på originalemballasjen, kan du til myke varer for eksempel benytte en ren handlepose i plast som du taper igjen. Kjøper er ansvarlig for å betale returfrakt på varen.

Vi trenger å vite navnet på den som la inn ordren eller ordrenummeret for å kunne betale tilbake kjøpssummen. Om ikke du benytter angrerettsskjemaet, er det fint om du legger ved dette på en lapp i pakken du sender i retur, eller sender oss en epost.

Kan jeg teste det jeg har kjøpt?

Du kan åpne emballasjen og undersøke/prøve på varen. Varen må være i samme mengde og stand som da du mottok den for at du skal motta refusjon av kjøpesummen for produktene, så vær forsiktig når du undersøker varen.
Husk at returfrakten må dekkes av deg med  mindre det er mangler ved varen.

Corona-situasjonen

Vi opplever noe forsinkelser på svartiden på supportsaker da vi både har noe redusert bemanning grunnet Corona og har en del samarbeidspartnere som har slitt veldig slik som Posten/Bring, Helthjem og Post Nord. Alle våre transportører opplever store forsinkelser på leveringer, spesielt for varer som skal ut av landet, så man må regne med noe lenger leveringstid. Dette var verst i april og mai, spesielt for Helthjem og Post Nord, men dette ser ut til å bli bedre på tross av at det fortsatt er forsinkelser.

Det er vanskelig å si nøyaktig hvor forsinket pakkene blir, så vi anbefaler dere å kontakte selskapet som skal levere pakken til dere.

 

Returadresse

Fanwear AS
Schweigaardsgate 34F
0191 Oslo